#91 Prasówka HR od Crossweb -> Wielokulturowość w wspierającej kulturze organizacyjnej
Cześć,
Postanowiliśmy trochę zmienić formułę naszej Prasówki i skupić się na bardziej szczegółowym omówieniu jednego zagadnienia. Jesteśmy ciekawe jak spodoba Ci się nowa forma Prasówki, dlatego będziemy wdzięczne, jeśli oddasz głos w ankiecie znajdującej się na końcu tego newslettera.
Zapraszamy do lektury :)
Kasia i Ania
W dobie globalizacji, rozwijających się technologii, migracji i zwiększonej różnorodności etnicznej, właściciele firm powinni zwracać uwagę na budowanie wspierającej kultury organizacyjnej (ang. Caring culture).
Czym jest caring culture?
A caring culture is an organizational culture in which leaders consistently act in ways that help team members to thrive, and team members consistently act in ways that help other team members to thrive. As a result, the organization is able to care very well for customers.
[źródło: What Does A Caring Culture Mean]
Wspierająca kultura organizacyjna w swoim założeniu ma budować przyjazną atmosferę, jak sama nazwa wskazuje - wspierającą pracowników_czki, nie tylko jeśli chodzi o ich well-being, ale również dbać o zminimalizowanie bariery językowej oraz różnic kulturowych.
Posiadanie wielokulturowego zespołu niesie za sobą wiele korzyści, np. dostęp do unikalnej wiedzy o zagranicznych rynkach, preferencjach czy zachowaniach. Wielokulturowość ma też całą paletę wyzwań - stereotypy, uprzedzenia, podział na “my” i “oni”, nieporozumienia wynikające z różnic kulturowych i nieumiejętność zarządzania tego typu zespołem. Pomocne w takiej sytuacji może być szkolenie ze specjalistami zarządzania organizacjami multi-kulturowymi.
Już od samego początku, ważna jest transparentność. Mam tutaj na myśli proces rekrutacyjny, podczas którego dajemy odczuć kandydatowi_tce jak funkcjonuje nasza firma, co jest jej głównym celem i kim dla firmy są pracownicy_czki. Działa to tak samo w drugą stronę, gdy jako rekruterzy_ki sprawdzamy, czy kandydat_ka będą gotowi by pomóc Ci tworzyć wspierającą kulturę organizacyjną. [źródło: How to Create a Caring Culture]
Stworzenie caring culture w Twojej organizacji, wymaga całego zespołu na pokładzie - kadry kierowniczej jak i wszystkich członków zespołu. Tylko wspólny wysiłek pomoże Wam osiągnąć sukces. Jeśli chodzi o nowych pracowników, to ważne jest by już w momencie rekrutacji, a następnie onboardingu, tworzyć kulturę dbałości o pracownika. Jeśli nowo zatrudnione osoby poczują przynależność na tak wczesnym etapie relacji z firmą, dopasowanie kulturowe nastąpi naturalnie.
Miejsce pracy, w którym otacza się pracowników troską i wsparciem, ogranicza odpływ siły roboczej w przedsiębiorstwie i ma ogromny wpływ na efektywność pracy, a co za tym idzie, korzystnie wpływa na wyniki firmy i zwiększa satysfakcję naszych klientów.
Więcej na ten temat możesz dowiesz się tutaj:
Jak wspierać pracowników w organizacjach zdywersyfikowanych językowo
3 ways to create a work culture that brings out the best in employees | Chris White | TEDxAtlanta
Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkow M.: Cultures and Organizations. Software of the Mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival
Na koniec mamy do Ciebie ważne pytanie :)